streda, 22. októbra 2014

Nepozná žiadne obmedzenia: Šport, ktorému nevadia bolesti kolien!

Spája v sebe dynamiku, jednoduchosť latinsko-amerického tanca a zábavu. Prepadlo jej viac ako 12-miliónov nadšencov moderného tanca. Rýchle tempo a tanečné pohyby robia cvičenie zábavné a vzrušujúce. Vedeli ste však o tom, že na Zumbu môžete chodiť aj vtedy, ak vás trápia bolesti kolien?


Medzi bolesti kolien, ktorými trpí množstvo ľudí, patrí artritída, burzitída, roztrhaný meniskus či patelofemorálny syndróm. Väčšinou sú výsledkom nepríjemného zranenia. Faktom je, že niektoré bolesti kolien vám môžu zabrániť účasti na Zumbe, keďže si vyžadujú odpočinok či liečbu chirurgickým zákrokom. Ak sa nechystáte na operáciu kolena, cvičenie vám padne vhod! V každom prípade je nevyhnutné získať súhlas priamo od lekára, než sa zúčastníte Zumby a byť opatrní pri akomkoľvek pohybe. 

Upravte si cvičenie


Zumba je jedna veľká párty plná dynamických pohybov, úžasnej atmosféry a hudby, ktorá vás ihneď nabije energiou. Niektoré tanečné variácie či náhle zmeny krokov môžu znamenať pre vaše kolená istú záťaž. To však neznamená, že by ste sa nemali zúčastniť svojej obľúbenej Zumby! Tak ako ostatní, aj vy sa môžete unášať atmosférou latinsko-amerických tancov a užiť si hodinu cvičenia. Treba len vedieť, ako na to.
V prvom rade ostaňte nohami pri zemi, vyhnite sa skákaniu či prílišnému krúteniu sa počas tanca. Nezabúdajte tiež na rozcvičku ešte pred tým, než sa začne hodina Zumby. Pomalá chôdza či strečing vám pomôžu zabrániť prípadnému poškodeniu kolena.


Pri klasickej Zumbe je vyššia intenzita cvičenia. Existujú však špeciálne hodiny cvičenia, ktoré sú vďaka nižšej intenzite a zaťaženiu vhodné pre ľudí s pohybovými obmedzeniami. Ak máte zranené kolená a nechcete sa vzdať cvičenia, je pre vás ideálna Zumba Gold, ktorá je v porovnaní s klasickou pomalšia a jednoduchšia. Z toho dôvodu je výborná aj pre začínajúcich nadšencov Zumby. Takisto je výborná aj Aqua Zumba, ktorá nekladie veľký dôraz na kolená. Všetky takéto špeciálne cvičenia majú nastarosti certifikovaní inštruktori. Ak sa rozhodnete podstúpiť jednu zo špeciálnych cvičení, povedzte svojmu inštruktorovi o svojich problémoch, aby bol informovaný a vedel prípadne s vami pracovať tak, aby sa znížila bolesť v kolene.

Pomôže i posilnenie svalov a strata kíl


Hlavnou príčinou bolesti kolena je osteoartróza. Špeciálne cvičenia ako Zumba Toning a Zumba Gold Toning pre starších zdôrazňujú silový tréning. A práve posilnenie svalov môže znížiť bolesť kolena s osteoartrózou.
Navyše, ak sa zbavíte niekoľko kíl, taktiež vám to pomôže znížiť príznaky tejto choroby. Zumba pomáha spaľovať kalórie, ale treba si dávať pozor na intenzitu cvičenia. Je jasné, že budete musieť trochu obmedziť cvičenie na rozdiel od ostatných. Centrum pre kontrolu a prevenciu chorôb odporúča, aby ste sa venovali aspoň 75-150 minút miernemu až intenzívnemu aeróbnemu cvičeniu každý týždeň. 

Ak budete svoj zdravotný stav pravidelne konzultovať s lekárom a informovať ho o svojich pohybových aktivitách, zápal a bolesti kolena môžete znížiť vďaka Zumbe, ktorá, ako ste sa presvedčili, nepozná obmedzenia.